Tieto
obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope www.denael.sk
medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č.
102/2014 Z. z., v platnom znení, o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
Predávajúcim je:
Denisa Fedorčáková
Agátová 2007/1
Spišská Nová Ves
05201
IČO: 51101629
DIČ: 1086462960
email: info@denael.sk
Zapísaná v živnostenskom registri Slovenskej
republiky, osvedčenie o živnostenskom oprávnení vydané Obvodným úradom v
Spišskej Novej Vsi, číslo živnostenského registra: 860-25234
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.
Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát
SOI pre Košický kraj Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie
vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa
Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho v e-shope. K uzavretiu
zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
Ceny tovaru
Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci nie je platiteľom DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené na stránke [Doprava a platba] a v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.
Platba za tovar
Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar spôsobmi, ktoré sú uvedené na stránke [Doprava a platba].
Súčasťou objednávky v e-shope je
povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.
Dodanie tovaru
Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré
má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady
vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu
cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (po vzájomnej
dohode a oboznámení o vade vopred). Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia,
alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po
prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru
kupujúcim. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov. Záručná doba na služby
(oprava alebo úprava veci) je 3 mesiace. Záručná doba na zhotovenie veci na
zákazku je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode
k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred
uplynutím tejto lehoty.
Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.
Ak má tovar
vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť.
Kupujúci by však nemal ďalej používať vec, na ktorej zistil vadu. Ak ide o
chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu od
zistenia chyby, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby
právo na reklamáciu zanikne.
Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje
za vadu. Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej
životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci
dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada
týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci
môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a
ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec
riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny veci.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, na adrese sídla.
Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste
predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na
opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný opravu vykonať v lehote
najneskôr do 30 dní.
Ak dôjde k
výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí,
ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením
primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej
odôvodnené zamietnutie.
Pri
uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v
zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť
alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže
predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia;
bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať
úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným
posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného
posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa
vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch
od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie
uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok
zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj
všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný
kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady
vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak
je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení
reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď,
musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o
vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak
kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené:
- mechanickým poškodením tovaru, ktoré spôsobil kupujúci po prevzatí produktu,používaním tovaru v rozpore s inštrukciami výrobcu,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú prostrediu, pre ktorý je tovar určený,
- neodborným zásahom pri používaní alebo zanedbaním starostlivosti a údržby tovaru,
- pri preprave produktu po prevzatí kupujúcim,
- vodou, ohňom, statickou alebo atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- opravou alebo úpravou tovaru osobami, ktoré nie sú oprávnené na vykonávanie záručných opráv,
- opotrebovaním, charakteristickým pre daný materiál alebo použitie,
- vyťahanie alebo roztrhnutie náramku, náhrdelníku spôsobené kupujúcim,
- poškodenie v dôsledku styku s vodou alebo inými tekutinami.
Ak bude kupujúci reklamovať vyššie uvedené vady, reklamácia môže byť odôvodnene zamietnutá.
VRÁTENIE TOVARU – ODSTÚPENIE OD ZMLUVY BEZ UDANIA DÔVODU
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ.
Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- chyba na strane kupujúceho, za predpokladu, že sám zadal nesprávne požadované rozmery, farbu alebo druh kameňa pre výrobu produktu na mieru.
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
Predávajúci
(dodávateľ) nezodpovedá (to znamená – reklamácia je neopodstatnená) v
prípade, že kupujúci manipuluje s náramkom, náhrdelníkom alebo iným
výrobkom nesprávnym spôsobom (používanie v teplej vode, slanej vode, saune,
nadmerné a zámerné rozťahovanie náramku)
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na
inom trvalom nosiči (napr. e-mailom), prípadne odoslaním vyplneného formulára,
ktorý je dostupný na Vrátenie a výmena tovaru.
Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Kupujúci má
po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať,
ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti
tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým
spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa
vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a
kontroloval ho s náležitou starostlivosťou. Napríklad zakúpené výrobky (náramky,
náhrdelníky, ozdoby do vlasov, náušnice) by mal kupujúci len vyskúšať, ale
nemal by ho nosiť, a výrobok by mal vrátiť s pôvodnými visačkami či inými
ochrannými alebo identifikačnými prostriedkami, s ktorými bol výrobok doručený
kupujúcemu.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.
Alternatívne
riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len
sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej
zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie
sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov
sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže
od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia
sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 17.03.2021